یزدفردا:وزیر امور خارجه لیبی، مطابق با رویکرد دولت، از برگزاری دیدار با هر فردی که اسرائیل را نمایندگی کند خودداری کرده است.

 به گزارش یزدفردا، به دنبال دیدار «نجلا المنقوش» وزیر خارجه دولت وحدت ملی (مستقر در طرابلس) با «الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در رم، رئیس دولت وحدت ملی این کشور وی را از پست خود تعلیق و او را برای تحقیق به سازمانهای نظارتی معرفی کرد. 

وزارت خارجه لیبی نیز با انتشار بیانیه‌ای درباره این دیدار جنجالی که خشم مردم لیبی و احزاب سیاسی این کشور را برانگیخته است گفته؛ آنچه در رُم رخ داد یک جلسه غیررسمی بود که از قبل برنامه‌ای برای آن چیده نشده بود. 

 

در این بیانیه آمده است، نجلا المنقوش وزیر امور خارجه لیبی، مطابق با رویکرد دولت، از برگزاری دیدار با هر فردی که اسرائیل را نمایندگی کند خودداری کرده است.

الی کوهن روز یکشنبه(دیروز) از دیدارش با المنقوش خبر داده و گفت که این دیدار هفته پیش در رم پایتخت ایتالیا برگزار شد. وی این دیدار را تاریخی توصیف کرد.

شامگاه یک شنبه مردم لیبی با برگزاری تظاهراتی دیدار نجلاء المنقوش با الی کوهن همتای صهیونیست او را محکوم کردند.

تظاهرات‌کنندگان در شهر الزاویه و تاجوراء پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند و کاربران لیبی نیز در شبکه‌های اجتماعی این دیدار را محکوم کرده و آن را خیانت خواندند.

بنابر گزارش شبکه المیادین، حزب «العدالة و البناء»(عدالت و سازندگی) لیبی نیز دیدار کوهن و المنقوش را محکوم کرده و خواستار برکناری فوری المنقوش شد.

این حزب همچنین خطاب به نخست وزیر لیبی تأکید کرد: «این اقدام اهانت‌آمیز به احساسات همه مردم لیبی ایجاب می‌کند که در مورد آن در رسانه‌ها توضیحات کافی داده شود».

 

 
 
منبع: فارس
  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا